C)KRISTAU-IKUSKERA BERRIAK
·
Kristautasunak hainbat ikuspegi berri ekarri zituen.
1.ONTOLOGIA
·
KRISTAUTASUNARENTZAT Jainkoak gauza guztiak ezerezetik sortu (kreatu)
zituen, eta gizakia da errealitate horren gailurra.
·
PLATONENTZAT, aldiz, ideien
munduko arketipoak BETIDANIKOAK dira
, eta DEMIURGOK egiten duen mundua ordenatzea da.Beraz, greziar filosofian ez dago kreaziorik.
2.ANTROPOLOGIA
·
Jainkoak bere Semea bidali zuen mundura gizakiak salbatzera.
Horrela , Jesu Kristo , Jainkoaren
semea, haragitu egin zen , gizaki egin zen.
Þ
Modu honetan, gorputzak
edo materiak garrantzia hartzen du.
·
Kristautasunarentzat, gizaki guztiak BERDINAK dira, jainkoaren seme-alabak. Horrela gizakiaren DUINTASUNA azpimarratzen da , gizakia izaki sakratua baita, jainkoaren irudi
eta antzeko.
3.EZAGUTZA
·
EZAGUTZA=ERLIJIOA à Jainkoa
ezagutzeko ezinbestekoa da fedea, arrazoiaren bidez bakarrik ezin daiteke
ezagutu.
Þ
Fedean osagai afektiboak, nahimena eta gogoa nabarmentzen
dira.
·
Greziar filosofoek ez bezala, Kristautasunak egia zalantzagabekoa , Absolutua , dibinitantean edo jainkotasunean oinarrituta aurkeztu
zuten.
Þ
Errealitatea misterioa da, eta Jainkoaren bidez
bakarrik uler daiteke = Greziarrentzat,
berriz, ezagutzaren muga esperientzia da, eta arrazoiaren bidez bakarrik ezagut
daiteke mundua.
4.ESKATOLOGIA
(salbazioa)
·
GREZIARRENTZAT, historia
prozesu itxia eta ziklikoa da.
Þ
jakintsuak kontenplazioaren, ataraxiaren eta apatiaren bidez
lortzen zuten ZORIONTASUNA
·
KRISTAUTASUNARENTZAT, historiak hasiera bat du eta
prozesu lineal bat da (kreazionismoa).
Þ
Jatorrizko bekatua dela eta, gizakia izaki eroria da,
bekaturako joera du eta jainkoaren laguntza
behar duenez, Jainkoa gizakiez arduratzen da.
Þ
Gizakiek
ZORIONTASUNA LORTZEKO (arima salbatzeko) jainkoareki bat egin behar duteBat egiteko bide bat
jarraitu behar da eta bide hori EPISTROFE deitzen da. Bidearen
amaieran heltzen garenerako lortu dugu helburua eta horri ESTASIA (extasis) deitzen
zaio. Zoriontasun total horretara iristeko pausoz- pauso egin behar da bidea.
No hay comentarios:
Publicar un comentario